Oslava 90.rokov skautingu v Martine
01 Jun 2019

V sobotu 1.6.2019 nás čaká zábava, divadlo, hudba, workshopy- modrotlač, odlievanie stôp čakajú nás všetkých. Poplatok za jedlo je 8 eur. Tak sa pridaj.

Nahlás sa do 25.5.2019 Zuzane alebo Majke

Pojdeme vlakom, zraz je na vlakovej stanici vo Varíne 1.6.2019 o 8.30.

Príchod do Varína 1.6.2019 o 21.30 vlakom.

Nezabudni dobrú náladu a skautskú košeľu.

Teší sa na vás Zuzana Bukovinská a Majka Rafajdusová

Májový skautský beh
25 May 2019
Milý skaut / skautka, včielka / vĺča, rover / roverka!!!!!
Radi by sme Ťa pozvali na prvý skautský beh 152. zboru  Javorov Varín. Budeme behať len tak pre zábavu a vytvárať spolu krásne, zdravé skautské spoločenstvo.
Ak máš záujem, táto skvelá akcia sa bude konať 26.5.2019 o 14:00 hod. POZOR!!! Na miesto konania sa musíš dostať zo svojím radcom. Štart trate bude pri STROME kde sme si spoločne varili jedlá. Dôležité je aby ste prišli ako družina aj s Vašou družinovou vlajkou.
Keď sa Vám úspešne podarí zabehnúť určenú trať, dáme si spoločne víťazný puding s ovocím. MŇAM!
Ale čo by to bol za beh bez toho aby sa aj súťažilo, všakže? Čiže, môžete sa tešiť na skvelé ceny ak sa Vám podarí dobehnúť medzi prvými a taktiež, bude špeciálna výhra pre družinu, z ktorej sa zúčastní najviac členov. Takže nezabudnite prísť všetci aby ste vyhrali družinovú cenu.
Chcem len pripomenúť, že beh sa bude konať ZA KAŽDÉHO POČASIA. Čiže, či bude pršať alebo svietiť slniečko, odbehneme to všetci spolu. A nezabúdajte, nie je dôležité vyhrať ale zúčastniť sa.
Tí ktorí máte záujem prísť, povedzte to radcom svojich družín, ktorí Vás následne prihlásia na mail monikahalus@centrum.sk do 23.5.2019. Je dôležité aby ste sa prihlásili na čas, lebo potom už nebude možnosť.
Rodičia sú vítaní prísť povzbudiť :-)

Veľmi sa na Vás už teším. Zdar. Petrolejka

Povinná výbava:
Športové oblečenie, náhradné oblečenie (ak by ste sa veľmi spotili alebo pršalo), ešus, hrnček / pohár, lyžička

V prípade otázok nás môžete kontaktovať:
Petra Halušková      0944 611 679      petrahaluskova17@gmail.com
Monika Halúsková  0915 863 152   monikahalus@centrum.sk
Víkendovka v Banskej Štiavnici
01 Feb 2019

Pozvanie na oddielovú víkendovku
(2. oddiel skautiek)
Pozývame všetky skautky a vĺčatá z 2. oddielu skautiek Varín na víkendovú akciu.
Kde? Banská Štiavnica- Skautský dom
Kedy? 1.-3.2.2019
Cena: 15€ (ubytovanie a strava) + cestovné
Stretneme sa 1.2. 2019 o 10:30 na vlakovej stanici vo Varíne. Pôjdeme niekoľkými vlakmi, kartička na vlak (zadarmo) sa veľmi zíde. Ak deti nemajú kartičku na vlak, treba aspoň doklad o tom, že majú do 15 rokov (na doklade musí byť ich fotka).
Návrat v nedeľu okolo pol 6 večer.
Cestovné: tam: vlak polovičný: okolo 3 eur
Naspäť: vlak polovičný: okolo 3 eur
S kartičkou vlak-zadarmo
Ubytovaní budeme v skautskom dome. http://hostel.stiavnica.sk/o-hosteli/
Čo si zobrať? Spacák (budeme spať na posteliach ale spacák je nutný!!!), ešus, lyžičku, vidličku, teplé oblečenie, oteplovaky, papuče, skautský zápisník, čelovka, skautská košeľa, skautská šatka

Poprosím potvrdiť účasť na víkendovke radcovi družinky do 25.1.2019, aby sme vedeli zarezervovať miesta v skautskom dome. Peniažky môžu deti nosiť na družinovky podľa dohodnutia s radcom.

Kontakt: Silvia Franeková 0944 564 602

Betlehemské svetlo 2018
24 Dec 2018

Dňa 16.12.2018 prevezmú slovenskí skauti betlehemské svetlo vo Viedni a 22.12.2018 bude roznesené do 300 miest po celom Slovensku. Do reťaze sa môžes zapojiť aj ty. Vo Varíne budeme roznášať betlehemské svetlo 24.12.2018 od 9.00 do 12.00. Nezabudnite si so sebov vziať aj kahanec alebo lampáš. Odpáliť svetlo si môžete na týchto miestach vo Varíne:
- na námestí sv.Floriána
- kaplnka pri škole

- na Koňhore
- v Nezbud.Lúčke v kaplnke (hneď pri ceste, kúsok od mosta)

Pozvánka na skautské vianočné posedeníčko
16 Dec 2018

Drahí rodičia našich skautíkov!

Srdečne Vás pozývame 16.decembra o 16.00 do kinosály vo Varíne. Čaká Vás niečo pod zub a skromný program od vašich najúžastnejších detí.

Tešíme sa na Vás.

Oznam pre skautky
01 Dec 2018

Dňa 1.12.2018 sa uskutoční akcia určená pre roverky, radkyne družiniek a skautky v družinke Zebier, ktorá preverí Vaše schopnosti ohľadom orientácie v nočnom teréne s presunom na určené miesto(tajné) a následne „odtiaľ „ sa presunieme na skautskú chatu, kde do nedele prespíme a akciu ukončíme spoločnými raňajkami a sv. omšou o 8.00 hod. vo Varíne
Začiatok akcie: 1.12. 2018 o 19.30 hod. na námestí vo Varíne
Návrat: 2.12. 2018 po sv. omši
Čo si treba priniesť? Spacák, karimatku, čelovku, vhodnú obuv a oblečenie( čiapka, rukavice), skautský zápisník a samozrejme raňajky na nedeľu ráno.
Teší sa na Vás Polárka.....

Hurá začíname
01 Dec 2018

Hurá začíname...
Keďže do leta máme ešte chvíľu čas, tak sa musíme naučiť aj niečo vopred, aby sme v lete na tábor neprišli ako čajočky a bábovečky...
A tak prišiel 1 december a najodvážnejší z odvážnych, vymenili teplé postieločky a veget sobotného večera za akciu NOČNÝ VÝSADOK.
Zababúšené do zimných outfitov sme sa o 19.30 hod. stretli v počte 12 skautiek na námestí a odtiaľ nás brat Rys(ocinko) po dvojiciach a 1 trojici rozviezol zo zaviazanými očami na neznáme miesto odkiaľ sme sa mali dostať na najbližšiu zrúcaninu hradu. Vydesené ksichtíky, že čo keď uhyniem, lebo ma zožerie medveď, vlk, alebo iná príšera žijúca v horách, bola na skautkách dosť viditeľná. Ale bojovo sa toho chopili a nevzdali to. 11-násť detí v kopcoch Jedľoviny a ja s Peťom sme zakladali oheň na Starom hrade, kde sme ich čakali. Pri ohni som sa ešte pomodlila ďalší Otče náš, aby som sa psychicky uistila, že všetkých znovu uvidím a že nebudem musieť volať Horskú službu. Postupne prichádzali svetielka od Naty, Martinky, Marušky, Noemky, Maťky, Mišky, Aďky, Biby, Sofinky, Emky a Katky. Uf- sú tu všetky- plné zážitkov a nôh namočených v bažine. Na hrade sme si vychutnali romantickú atmošku praskajúceho ohňa pri ktorom sme si zaspievali skautskú hymnu a nekonečne dlhou cestou cez lúky a „ kopčeky“ Nezbuda a Varína sa pred polnocou dostali zničení na chatu, kde sme zložili svoje unavené kosti. Na chate nás čakala Evička s Jakubom, ktorí udržiavali oheň v krbe, za čo im ďakujeme, lebo uzimení sme prišli statočne. Večerné nutnosti ako najesť sa a vycikať, sme ešte ako tak zvládli a potom už každý zaliezol do svojho spacáku odkiaľ vydával vtipné hlášky. Ani neviem ako a postupne sme zaspávali. V noci som sa v spacáku sporadicky plaziaci presúvala po zemi, aby som priložila polienko do krbu, lebo som prevzala štafetu udržiavania ohňa, ktorý bol jediným zdrojom nášho tepla. Toto sa dialo v noci ani neviem koľko krát. Keď mi budík ráno zazvonil 1- krát bolo 6.15 hod., 2-krát 6.30 a na 3- krát som začala budiť osadenstvo, aby sme stihli sv. omšu vo Varíne o 8.00 hod. Rozospaté ksichtíky zvyknuté na iné nedeľné pomery sa horko- ťažko prinútili zmobilizovať svoje telo do nejakej rannej činnosti, ale zvládli sme to. Rýchlym krokom do kostola, kde sme počas sv.omše voňali ako údené klobásky.
Som hrdá na týchto 11-násť „žien“, ktoré to všetko zvládli a dali. Moc im ďakujem za ich príjemnú spoločnosť a odhodlanosť. A samozrejme aj Peťovi za veľkú pomoc pri mojich „ výmysloch“ v ktorých ale budem pokračovať, tak najbližšie očakávajte ďalšiu skautskú akciu, ktorá preverí naše skautské schopnosti.
Polárka

Jesenný oddielový výlet
21 Oct 2018

Milé vĺčatá, skauti aj roveri!
Skautský rok je už v plnom prúde, družinky na sebe pilne pracujú, aby boli stále lepšie a lepšie. Nastal čas, aby sme zistili ako veľmi sme boli v plnení úloh úspešní. Stretneme sa dňa 21.10. po malej sv. omši o 9:00 na parkovisku pri fare. Po krátkej prechádzke si potom zmeriame naše kulinárske schopnosti.
Čo všetko si so sebou treba priniesť? Po dohodne s radcom družiny si treba priniesť pomôcky na varenie, družinovú vlajku, skautskú/vĺčatskú šatku, pevnú obuv, vhodné oblečenie, pršiplášť (pre istotu-ideme za každého počasia!), vodu, KPZ.
Predpokladaný návrat je v poobedných hodinách.
Tešíme sa na ďalšie spoločne strávené chvíle.

Skautský tábor 2018
23 Jul 2018

Už sa blíži tábor tak pozor začíname 23.7.2018 a celý týždeň budeme v krásnom prostredí v dedinke Pružina.

Na pondelok 23.7.2018 pride pre nás autobus na parkovisko pod farou o 8.00, nezabudnite si potvrdenie od doktorky a prefotenu karticku poistenca a samozrejme dobrú náladu.

29.7.2018 nebude zabezpečený autobus preto poprosim rodičov aby si deti vyzdvihli od 14.00, ak niekto nemá tu možnosť dohodnite sa s rodičmi ktorí majú voľne miesto. Prístup na táborisko je z dedinky Tŕstie ešte pred Pružinou skúsime vás navigovať..GPS 49.010509,18.449246

Pozývame Vás aj na  sv.omšu o 15.00.

Tešíme sa na Vás.

Je tam velmi zlý signál preto ak nás budete kontaktovať pošlite radšej sms.

Výstup na Suchý 2018
21 Apr 2018

4 ročník prechodu Suchý-Magura

Najbližší  víkend ku 24.4. kedy je sviatok sv. Juraja, patróna skautov sa koná prechod  zo Suchého na Kľačiansku Maguru. Tento rok to bola sobota 21.4.2018. O 16.00 hod. sme sa stretli pri fare, aby sme Starohradským hrebeňom vystúpili na chatu pod Suchým. Počasie po minuloročných usnežených ročníkoch priam tropické. A tak si v kraťasoch vykračujeme hrebeňom. Nádherný západ slnka na chate- to je niečo, čo ešte človek dlho vníma a čoho sa nikdy nepreje. Celá tá príroda neskutočne voňajúca po zime a pučiace listy na stromoch a ich nová zelená farba ma prinútili pohybovať sa po lese ako vzácnemu  hosťovi, ktorému niekto dovolil vkročiť do tejto nádhery. A tak si to neskutočne užívame. Na chate tradične milá obsluha a my si dovolíme potešiť aj svoje žalúdky parenými buchtami, kapustovou polievkou, klobáskou, štrúdlou- no na čo mal kto chuť. Postupne sa do chaty vrátili ešte dve skupinky prichádzajúcich  turistov z hrebeňovky. Pri posedení hráme človeče a po výhre Katky sa rozhodneme ísť do podkrovia a zaliesť do spacákov. Však sa treba aj vyspať, aby sme ráno o 6.00 hod. vyrazili na Suchý! Keby sme vedeli, že bude takéto teplúčko, asi by sme neriešili ubytko, ale prespali by sme vonku. No čo- takto nás apoň nezožrali medvede! Ráno príjemných 9 stupňov a kopec na Suchý nás ešte zahrial. Raňajky na vrchole- čo viac môžeme chcieť. Martinka si fotí rastlinky na biológiu a my pri čakaní obdivujeme tú nádheru. Zostup na Maguru je spestrený snehom, tak si ho ešte užívame a ani nám nevadí, že nám sem-tam vojde do topánok. Na chate Magura nás dobehol aj Peťo, ktorý vyrazil z Varína ráno, aby s nami dokončil našu púť. Z Magury do Turčianskych Kľačian stretávame veľa turistov, bežcov a po chvíli sa spontánne rozhodneme aj my bežať. Veľmi sa nám to páči a ani sa nenazdáme a sme dole v dedine. Chceme ísť na sv. omšu do Vrútok a tak sa pýtame uja vo dvore o skratke, lebo vieme ,že nejaká je. Nakoniec sa s ním dáme do reči a je z toho milý zážitok, lebo pán vyrába fujary a gajdy a tak sa na ulici rozozvučí fujara na ktorej prenádherne zahral. Na fujarách vyryté pocty Martinovi Benkovi- nášmu slovenskému výtvarnikovi a Paľovi Bielikovi-režisérovi a hercovi. A tak sme si aj čo to zopakovali. Dozvedeli sme sa , že fujary pochádzajú z Podpoľania a s veľmi milým pánom sme sa rozlúčili a vydali sa popri kanály do Vrútok. Po 4km sme tam dorazili. Pri kostole skladáme ruksaky a trošku oddychujeme. Pristavuje sa pri nás pán farár aj pán kaplán a pýtajú sa odkiaľ sme. Keď sa dozvedajú, že z Varína, tak sme zrazu veľký kamoši, však Peťo Franek tam kaplanoval a Varín veľmi dobre poznajú. Na začiatku sv . omše nás p. kaplan aj srdečne privítal ako Varínskych skautov a pútnikov. Bolo to veľmi milé. Domov sme sa z Vrútok vrátili už vlakom. Krásna akcia s príjemnými ľuďmi s ktorými som bola a s ktorými sme sa stretli. Pred nami ešte nedeľné poobedie na oddych, na prípravu do školy, upratanie si ruksakov a spacákov a na vnímanie všetkých príjemných zážitkov zo 4 ročníka nášho skautského prechodu Suchý- Magura. ZDAR!
                                                                                152 Zbor Javorov Varín

Poukázanie 2 percent
08 Apr 2018

MILÍ RODIČIA a PRIATELIA SKAUTINGU, DOVOĽUJEME SI UCHÁDZAŤ SA O VAŠU PRIAZEŇ PRI ROZHODOVANÍ O VENOVANÍ 2% Z VAŠICH DANÍ ZA ROK 2017

Vaše peniaze použijeme ako zľavu na tábor , kúpa spoločenského stanu a ďalšie naše akcie počas roka,či prispejeme na vzdelávacie akcie slovenského skautingu pre Vaše deti.Ak ste sa rozhodli pomôcť aj vy, prostredníctvom poukázania vášho podielu zaplatenej dane 152.Zboru vo Varíne prinášame vám návod,

čo musíte urobiť, ak ste:

ZAMESTNANEC

Je potrebné, aby ste do 15.2.2018 požiadali svojho zamestnávateľa, o vykonanie ročného zúčtovania za rok 2017. Váš zamestnávateľ, ktorý je platiteľom dane, vykoná vaše ročné zúčtovanie a vystaví vám potvrdenie o zaplatení dane, ktoré spolu s vyplneným vyhlásením o poukázaní sumy do výšky 2% (3%) zaplatenej dane, 3% z dane môžu poukázať dobrovoľníci, ktorí odpracovali v roku 2017 viac minimálne 40 dobrovoľníckych hodín.

VYHLÁSENIE na venovanie 2% z daní za rok 2017

POTVRDENIE o zaplatení dane za rok 2017

Vyplnené vyhlásenie a potvrdenie o zaplatení dane od zamestnávateľa môže Vaše dieťa doniesť na družinovú schôdzku alebo to môžete zaniesť na daňový úrad v Žiline do 30.4.2018

Údaje o prijímateľovi: Slovenský skauting,152 zbor Javorov Varín ,

IČO 00598721/0910 , adresa: M.R.Štefanika 372,013 03 Varín

Právna forma: Občianske združenie

Ceníme si vašu ochotu pomôcť a vopred ĎAKUJEME za rozhodnutie venovať vaše 2% práve nám.

Ako dopadla prvá výprava pre družinu Jelene?
07 Apr 2018

...čítaj viac

7.apríla 2018 sa 7 zdatných skautov a 1 skautka  rozhodli skoro ráno opustiť vyhriate postele a vydať sa za dobrodružstvom.

Nastal deň D a vydali sme na plánovanú a dlho očakávanú skautskú výpravu. V ruksakoch sme si niesli jedlo, vodu, rôzne nástroje, nožíky, pílky, sekery ale aj KPZ, ktorá nemôžu skautom nikdy chýbať. Rozdelili sme sa do dvoch skupín, každá skupinka sa musela starať a svoj kotlík a bandasku na vodu(cestou sme sa striedali pri ich nosení). Stretli sme sa na Námestí sv. Floriána odkiaľ sme sa krátko po 7. hodine vydali smerom k dvojkrížu. Cestou sme neobišli ani starú dobrú železnú studničku, ktorá, ako sme zistili,   je vo veľmi zlom stave. Dohodli sme sa, že ju určite pôjdeme vyčistiť a upraviť jej okolie. Voda v nej musí byť veľmi čistá nakoľko sme tu videli aj obojživelníka - salamandru škvrnitú. Ďalším bodom nášho programu bolo hľadanie skautských palíc. Každý z účastníkov si našiel svoju vysnívanú palicu, ktorá nás počas celého výletu sprevádzala a pomáhala nám. Naša cesta ďalej smerovala do Kurskej doline.

Počasie nám prialo a na oblohe nebol ani mráčik. Veci sme si rozložili neďaleko lesného potôčika, kde sme sa ako dve pracovné skupiny pustili do varenia obeda. Naším obedným menu boli varené zemiaky s opraženou slaninkou. V bruchu nám pomaly začínali vyhrávať muzikanti, a tak sme sa pustili do varenia. Kľúčové bolo zadelenie si funkcií. Každý mal niečo na starosti. Jeden kopal jamu na ohnisko, ďalší nosil kamene, iný zas drevo na oheň, niekto hľadal Y-ky a palicu na ktorej  visel kotlík nad ohňom. Počas príprav ohniska sme si postupne ošúpali zemiaky, pokrájali na menšie kúsky a napokon uvarili vo vode. Po uvarení zemiakov každý člen skupinky vytiahol kus nádherne voňavej a prerastenej slaniny. Počas jej smaženia sa nám neskutočne zbiehali slinky a nemohli sme sa dočkať kedy už bude táto dobrota hotová. Zhruba po hodine a pol bol obedík hotový. Všetci si pochutnali a vyhlásili, že na skaute vždy máme tie najlepšie jedlá. Možno to bude aj tým, že keď si niečo sami pripravíme vieme si to viac vážiť a vychutnať. Po dobrom obede sme sa sadzami z kotlíka bojovo pofarbili ako indiáni a riadne sa vybláznili. Keďže skauti by mali žiť v súlade s prírodou a my sa toho snažíme zo všetkých síl pridŕžať, upratali sme po sebe všetok neporiadok a snažili sa zanechať miestečko ešte v lepšom stave ako, keď sme sem prišli.

Postupom času sa ukázalo, že nie každý sa dobre pripravil na celodennú výpravu.  Niektorým začala chýbať životodarná tekutina – voda. Pobalili sme si teda všetky veci a vydali sme sa ďalej. Cieľom nášho putovania bola prvá podborová skala. Malou skúškou odvahy bolo prebrodenie studeného potoka bosými nohami, pohodlnejší ho preskákali po kameňoch. Po ceste sme natrafili na veľmi milú tetu, ktorá nám doplnila zásoby pitnej vody a nasmerovala nás kade sa máme vydať na skalu. Bol tu už iba kúsok, asi necelá hodina. Po dosiahnutí vrcholu skaly sa nám naskytol nádherný výhľad na okolitú krajinu.  Chvíľu sme sa pokochali a potom sme sa už museli vydať na cestu späť. Spiatočná cesta bola dosť náročná, po celom dni bola väčšina z nás už poriadne vyčerpaná. Okrem toho stále sme so sebou museli niesť okrem batohov aj kotlíky a nádoby s vodou. Veľa z nás kráčalo už len z nohy na nohu a nevedeli sme sa dočkať príchodu domov. Okolo 17-ej hodiny poobede sme dorazili späť. A tak poriadne vyšťavení a unavení, ale s kopou skvelých zážitkoch v skorých večerných hodinách účastníci výpravy zaspávali opäť v teplých posteliach. ZDAR

Skautské Chatovanie
09 Mar 2018

Skautské chatovanie

Po dlhých mrazoch a počasí, ktoré si myslelo že sa tu v marci vyskytuje právom prišiel konečne týždeň o ktorom sa už dalo povedať, že je jarný. Preto keď sme zistili, že toto počasie má predispozície vydržať aspoň týždeň sme boli všetci šťastní a s chuťou sme v piatok 9. marca začali naše jarné chatovanie takto:.......

V piatok večer po detskej svätej omši sme sa stretli pri fare a v počte 38 ľudí sme sa rozlúčili s rodičmi, súrodencami, starkými a vydali sa smerom na chatu, kde nás čakali ďalší traja členovia. Neprešlo ani 10 minút a naša pôvabná družina Zebričiek začala spievať. Ku chate to už nebolo ďaleko. Nádherný výhľad, pochod nocou s baterkami a skutočnosť že nás po ceste nezrazilo žiadne auto ani srnka dodávala nášmu šťastiu z toho že sme prišli do cieľa nový rozmer. Už neostávalo nič iné len vybaliť sa, zjesť to čo nám naši milovaní nachystali, rozdeliť sa do skupiniek a vymyslieť názvy, ktoré boli až nadpriemerne originálne. Červená skupinka – Francúzi, Zelená skupinka – Pet( r )žalka, Modrá skupinka – Sky a skupinka s tigrovanou šatkou, ktorá si dala názov Tigre:D. Všetky skupinky si ešte v ten večer vytvorili vlastnú vlajku a všetkým predstavili svojich členov. Spať sa samozrejme išlo v rozumnom čase. Ako vždy:D V noci mali ešte vedúci skupiniek robotu navyše. V lese hľadali kód, ktorý potom neskôr potrebovali. Ráno chcel byť budíček a rozcvička, ale keďže deťúrence behali po chate už od šiestej tak sa zľutoval a z izieb sa išlo hneď dolu na raňajky, po ktorých následovala príprava na hľadanie pokladu. Ak chcela skupinka dostať mapu, musela prejsť piatimi stanoviskami a potom sa preukázať že ich splnili. Okrem mapy dostali aj číslo v prípade orientačných problémov. S hrdosťou však oznamujem, že každá skupinka svoj poklad našla, použila získaný kód, odniesla si čo jej patrí a keby žltá značka nebola vidieť na dvoch opačných miestach naraz(čo zmiatlo jednu skupinku) môžem túto akciu považovať za dokonalú. Na obed sme sa neskutočne tešili a poobedný voľný program a hranie scénok, na ktorých sme sa všetci poriadne zasmiali prišlo po únavnom dni vhod. No a na koniec našu perfektnú sobotu zaklincovali parené buchty a večerná diskotéka na ktorej výzdobe si družina Kvaplí naozaj zamakala. Ale aby sme nešli spať v hlučnom štýle, úplný koniec tomu všetkému dala spoločná moditba pri sviečkach a nočná prechádzka bez bateriek( tí čo ešte vládali) so sestrou Polárkou. V nedelu ráno sme ešte druhýkrát vyčistili topánky a nasmerovali si to rovno na svätú omšu, z ktorej sme sa ponáhľali domov za rodičmi.

EVKA

Zborová stopovačka
24 Feb 2018

Pozvánka na zborovú stopovačku pri príležitosti Dňa zamyslenia (kedysi známy ako Deň sesterstva 22.2.)

Kedy? 24.2.2018 (sobota)

O koľkej? 14:00

Kde? Parkovisko pod farou.

Čo si zobrať? Poriadne teplé oblečenie, pevné najlepšie nepremokavé topánky, skautskú šatku, skautský zápisník, pero, uzlovačka, jedlo a pitie.

Predpokladaný návrat je do 17. hodiny.

Veľmi sa tešíme na všetkých, ktorí chcú s nami osláviť Deň zamyslenia trochu dobrodružným, náučným ale hlavne skautským spôsobom.

Kontaktné údaje:

Mária Rafajdusová: 0918 249 066 Silvia Franeková: 0944 564 602

Nočný pochod s prespatím na rozhliadni
16 Feb 2018

Aký bol náš nočný pochod s prespaním na rozhľadni Špicák

16.-17.2.2018

Stretli sme sa o 21.00 hod. na námestí nakoniec v zostave: Marek, Kača Z., Evička, Jakub, Peťo Rišo, Maruška a ja.- 7 statočných. Z cesty na Nezbud sme odbočili na lesnú cestu, ktorá nás voviedla do nočnej prírody MF. Stádo asi 20 laní nám robilo sprievodcu až do Hornej bane, kde sme miernym stúpaním zistili, že vo februári nie je až taká zima, lebo sme sa celkom zapotili a rozopínali sa. Ale to ešte posádka netušila, že výstup na rozhľadňu nad Strečnom bude už bez búnd, lebo“kopček „ to bol celkom slušný. Došli sme do cieľa o 23.30 hod.

Program na rozhľadni sa zúžil do rýchleho najedenia sa a rýchleho presunu do našich spacákov, dék, mikín, hrubých ponožiek a všetkého čo bolo. Pri mínus 6° C a zametaní snehu spod karimatiek to bol celkom slušný výkon.

Peťo zistil,že nemá karimatku, jeho tesco spacák to asi nezvládne, tak sme sa bratsky podelili. Karimatka od Jakuba(mal dve ), deka od Marušky(mala dve), zachránili Peťov život.

Noc prebiehala nasledovne:

prečítanie krátkeho zamyslenia o hodnote slova

varenie vifonky Evky a Jakuba

postupné zaspávanie funenie a aj chrápanie

pád turistických topánok z 3 na 2 poschodie (skoro ma vystrelo)

nočné budenia : Kde som ?

Čo tu robím?

Kde je otvor na spacáku?

Celonočné rozjímanie, či ísť na wc, alebo vydržím.

Prvý nevydržal Peťo a o 4.30 hod. v sprievode buchotu a rachotu po drevenej podlahe sa vyrútil von vyprázdniť sa. Všetci sme mu držali palce, lebo sme sa prebudili a vír myšlienok donútil nakoniec aj mňa nasledovať ho. Peťo šiel po chvíli domov(jeho plán B). Bolo už ráno 5.30 hod., keď opustil rozhľadňu. My sme odišli s miesta činu o 6.30 hod.

Vyliezanie po nočnom bivakovaní bolo kruté, ale rýchlo sme sa zmobilizovali a strmým klesaním zo Špicáku(aj po zadkoch) sme zostupovali dole do Strečna. Cestou sme sa ešte rozprávali o nočných zážitkoch a rozhodli sme sa, že všetci za jedného pôjdeme smerom znova cez Hornú baňu, hľadať z večera stratenú Marekovu rukavicu. Rukavica sa nakoniec našla na lúke, kde sme večer pozorovali lane. Cestu domov nám spríjemňovalo vykúkajúce slniečko a príroda sa budila do krásneho zimného dňa, kde Varínsky skauti všetci bez ujmy prežili zimné bivakovanie a šťastní sa vracali domov.

Raz za čas aj takýto drsnejší zážitok patrí do skautského života. Pre výzvu, či to zvládnem a aj zahĺbenie sa, že čo všetko mám, keď mám ozajstný domov.

Zdar! Polárka

Ples Žilinskej skautskej oblasti.
27 Jan 2018

Tento rok sa ples Žilinskej skautskej oblasti uskutoční vo Varíne reštaurácia u Pučku 27.1.2017 o 19.00. Môžeš sa prihlásiť do 10.1.2018.

Cena tento rok je 20 EUR.

V cene je super zábava, jedlo , nealko či vínko, koláčiky.

Hlavne si zapíš termín do kalendára a teš sa!

Neváhaj a kontaktuj Zuzanu Bukovinsku..tel.0917638561

Výstup na Chatu pod Suchým
13 Jan 2018

Ahojte skauti, aj tento rok sa bude konať náš výstup na CHATU POD SUCHÝM pripravte si výstroj na 13.1.2018.

Zraz bude pred kostolom vo Varíne o 7.30. Pojdeme za každých okolností.

Teší sa na vás Adriana Cvachová.